29-08-2014

Gisteren een lange werkdag gehad in verband met een paar deadlines. Direct door naar mijn afspraak bij  om de voorband te laten vervangen, ik ben daar al iets te lang mee door gereden en moet nu echt gebeuren. Meteen een haaks ventiel er in zodat bandenspanning ook wat eenvoudiger te controleren is. Bij het naar huis rijden merk ik dat de trilling die er was als ik het stuur ‘los’ liet is verdwenen.

Nu heb ik verschillende camera’s maar montage op de FJR valt niet mee, in gesprek met Rogier hierover krijg ik een paar RAM mounts mee om een en ander uit te proberen. Omdat het al wat laat was bij thuis komst wordt dat een klusje voor in het Franse zonnetje.

Vanochtend vroeg naar Schiphol om mijn laatste afspraken na te komen en dan is de agenda met ‘nog te doen’ helemaal leeg voor de komende drie weken.

Als ik om 12.30 thuis kom heeft Caroline de koffers en tassen ingepakt klaarstaan. Koffers vastklikken, dan even worstelen met de spanbandjes voor de tassen en we zijn er klaar voor. Tanken hebben we gisteren al gedaan, dus daar gaan we.

Na 700 meter hebben we onze eerste stop gepland Lachen, we gaan even langs mijn moeder om gedag te zeggen en eten meteen wat zodat we niet met een lege maag aan de grote reis beginnen. Om 14.00 worden we uitgezwaaid en beloven af en toe wat te laten horen.

We rijden via de A4 richting Rotterdam waar we hebben afgesproken met ‘Scoot junior’. Op een terras aan de Haringvliet kletsen we wat bij, en na een uurtje nemen we afscheid. Heel, heel misschien komt ‘ie volgende week een paar dagen naar Barcelona en zien we elkaar dus snel weer.

Als we dan eindelijk echt gaan rijden begint net de avondspits, ondanks de drukte kunnen we redelijk doorrijden Al snel zijn we in België waar ik nog wat rookgerei moet inkopen. Dat blijkt nog wat lastig te zijn, want waar ik dacht gewoon bij de pomp te stoppen zijn het hier allemaal van die ‘doe het zelf’ pompen zonder shop. Nadat we de nodige kilometers hebben rondgereden, hebben we eindelijk beet en slaan meteen voldoende voorraad in voor de komende weken. Nu we er toch staan vullen we meteen de tanks ook bij zodat we voorlopig verder kunnen.

De Garmin is inmiddels een beetje de weg kwijt Wenkbrauw ophalen Marietje vindt het lastig om de geplande route met en zonder snelweg te accepteren en we wijken nu een beetje af. Om niet te ver van het reisdoel af te raken en voor het donker aan te komen, besluiten we het laatste stuk maar weer snelweg te doen

Als we in de buurt van Lille / Rijssel komen zoek ik op de navigatie een slaapplaats en zie een Premiere hotel in het lijstje staan. Dat zijn over het algemeen niet de duurste, dus die zoeken we op. In perfect frans een kamer met ontbijt geregeld. Tassen laden we af, de koffers mogen blijven zitten, we hebben zo ingepakt dat we die onderweg niet nodig hebben en het scheelt weer een hoop gesjouw.

Dan rijden we nog even langs een bekende fastfood voor wat vulling en als dat er in zit gaan we terug naar het hotel. Nog wat lezen en dan is het tijd om de ogen te sluiten, want het is inmiddels toch 00.30 geworden.

Anyway, het was wat rommelig vertrekken, maar de vakantie gaat morgen pas beginnen, maar we zijn nu al in Frankrijk. We liggen dus ruim voor op schema.