Hoe het begon

Sauerland juli 2012

Zaterdagavond: ik heb net de tassen ingepakt en op dit moment ervan overtuigd dat alles volgens plan meegaat, later blijkt dat het toch niet helemaal zo te zijn. Vanwege een late vakantie hebben we besloten een weekje tussendoor er op uit te gaan. Het eerste idee was richting Trier, maar via hotelkamerveiling zagen we meer keus in Sauerland. Het is Winterberg geworden waar we een hotel hebben geboekt voor drie nachten. De overige dagen zien we nog wel.

Zondagochtend: Met enige vertraging zijn we met twee Majesty's onderweg.

Wel op tijd begonnen met vertrekklaar maken maar op het laatste moment breekt de houder van mijn intercom af, dus even terug om een reserve op te halen want anders is het toch wel erg stil en ongezellig tijdens het rijden.
Het eerste doel is Arnhem, even langs Olga en Karst een jas afgeven die zij eerder in A'dam zijn vergeten mee terug te nemen. Om niet nog later aan te komen maar gekozen om dat via de A2 en A12 te rijden. Na een gezellig uurtje en het tweede rondje koffie zijn we vertrokken en het volgende doel was Arcen via de B wegen, waar een collega vakantie viert.
Die had heel andere plannen dan een bakkie doen en was zo vij geweest om te reserveren in het restaurant. Al met al heel gezellig maar we reden pas om half negen weg. We wilden nog langs familie in Landgraaf maar die krijgen volgende keer prioriteit (sorry John). Nu direct door via de A73 naar van de Valk in Heerlen waar we een kamer hadden geboekt. Een nette kamer met balkon en de volgende ochtend een meer dan prima ontbijt, we kunnen er weer even tegenaan.

Eerst naar Heuts in Kerkrade, die verkoopt volgens de site heel veel en ook motorartikelen en ik heb nieuwe handschoenen nodig. Helaas alleen in maat S op voorraad en ik heb eerder 3 x XL nodig. Toen de grens over richting Gummersbach waar een Hein Gericke zit. Daar wel geslaagd voor handschoenen waar meer dan alleen m'n duim in past en nog voor een nette prijs ook.
Bij afrekenen blijk ik nog 20% korting te krijgen, je zou bijna geld overhouden. In Keulen gestopt bij een terrasje, even pauze want binnendoor rijden is leuk maar er gaat best een hoop tijd in zitten. Na de koffie willen we zo snel mogelijk de stad uit maar helaas, er zijn wat werkzaamheden en ook de brug die Marietje Garmin ons op stuurt is afgesloten. dan maar op eigen gezond verstand langs het water gereden tot er een overgang komt die niet is afgesloten.

Uiteindelijk na een voorproefje van de mooie omgeving kwamen we rond 17.00 in het hotel aan.

Ruim op tijd voor t eten maar dat kon niet omdat we ons 's ochtends niet aangemeld hadden.
Kamer zag er goed uit met een zitje en een balkon. wat wel grappig was' we waren aan de voorkant van t hotel binnen gekomen, moesten een trap af waar we in de eetzaal/ bar kwamen, en om in onze kamer te komen moesten we nog 3 trappen af, om dan op je balkon er achter komen dat je op 3 hoog achter zit, dat was best even vreemd
We hebben een bakkie koffie genomen en even gezeten en zijn toen naar het centrum van winterberg gereden
die vrouw had gezegd dat we konden lopen, 20 min en het liep af. Terug moesten we dan omhoog lopen.
en aangezien wij niet van die lopers zijn hebben we de brommert gepakt.

Heerlijjke schnitzel gegeten op een buitenterras van een restaurant voor 12,00 euro,
ik een ijsje toe en Dick een kop koffie. voor 34,00 samen lekker gegeten
Nog een rondje door het dorp gereden en toen terug naar t hotel.
Aan de bar nog een drankje genomen en met de eigenaren van t hotel zitten kletsen.
uiteindelijk later naar bed gegaan dan ik wilde, maar was wel gezellig

24 juli 2012 dinsdag

Op ons gemak ontbeten, was niet heel uitgebreidt maar genoeg
en daarna aangekleed om een stuk met de motor te gaan rijden
Dick had allemaal routes gedownload en daar zouden we er 1 van gaan rijden, maar dat liep niet zo goed dus uiteindelijk
hebben we maar wat gereden. Veel bochten, mooie stukken, en ergens op een terras aan de Diemelsee een bakkie koffie gedronken en contact met Ronald gezocht want die zou ook deze kant opkomen.

Hij zat ook ergens aan de koffie en verwachtte rond een uur of 4 in Winterberg te zijn
Terug bij ons hotel zijn we buiten op het terras gaan zitten, en aan Ronald laten weten dat we in t hotel waren.
Binnen 15 min kwam hij bij ons zitten.
Met zijn 3 naar centrum gereden en daar in het zelfde restaurant op het buiten terras wederom lekker gegeten
Ronald is nog mee terug gegaan naar de bar waar we nog wat gedronken hebben.

Voor de volgende dag om 9.45 afgesproken op de kamer voor een bakkie koffie om daarna met zijn 3 te gaan rijden.
Ook vandaag ging het goed met de navigatie van a naar b, maar de route wilde niet goed in beeld komen.
Toen maar een plaats 30 km verderop ingegeven om dan toch de mooiste motorwegen tegen te komen.
onderweg gestopt zodat Car even kon shoppen en Ronald en Dick even verderop in de schaduw op een terras aan de koffie konden.

Het was inmiddels 28 graden en rijdend is dat wel te doen, maar in een groter dorp met een verkeerslicht dat alleen rood kent sta je weg te smelten

Vervolgens via een omweg naar het Diemersee terras van gisteren gereden en daar ook gegeten.
Terug via opnieuw een prachtige weg met mooie uitzichten. Bij Ronald naast de camping de e-mail bijgewerkt.
Internet in het hotel is gewoon niet goed en op de camping beter geregeld.
Dat is trouwens het enige minpunt van het hotel want de kamer is erg ruim met balkon, ontbijt met voldoende keus en vriendelijke eigenaars.

Ronald vind mijn koffie zo lekker dat hij nog mee is gegaan naar onze kamer voor de koffie en nog lekker op balkon gezeten
Rond half 10 zijn Dick en Ronald nog even aan de bar gaan hangen en ik ben gaan inpakken, de volgende dag zouden we vertrekken.

26 juli 2012

Na t ontbijt nog even op t terras gezeten en met een stel gepraat dat ook op de motor was en ook weer naar huis gingen
In de warmte binnen door gereden naar Bad Bentheim, het was maar 150 km maar wel 3 en een half uur rijden
Onderweg nog een hapje gegeten maar helemaal gaar kwamen we in Bad Bentheim aan
Dat is onze vaste stad als we naar Duitsland gaan
Daar nog even gewinkeld en wat drinken gekocht.
We zouden eigenlijk hier nog een overnachting nemen maar hebben besloten om toch naar huis te rijden.
Dus een half uur nadat we de grens waren gepasseerd hebben we getankt en een half uur op een bankje gezeten,en even anders gezeten dan op de motor. Stel je voor dat je je hand niet meer kan bewegen waar je gas mee geeft, dat zou toch erg vervelend zijn.
Gezicht gewassen met het laatste slokje water en het laatste uur vol gas naar huis gereden.
Vond het leuke ervaring, met mooie uitzichten en ik kan nu wel zeggen dat ik mijn bochten diploma met lof gehaald heb.

Niet de beste kwaliteit maar hier bewegende beelden die een indruk geven van het rijden.

Naar aanleiding van bovenstaande leek het mij een leuk idee om deze ervaring te delen met andere DBSers.

Overleg gehad met Ronald en hotel Das Waldhaus, plan gemaakt, uitgewerkt en gepresenteerd tijdens een DBS meeting in augustus. Vervolgens op het forum geplaatst. Zie hieronder voor het verhaal en het resultaat.

Vrienden en vriendinnen van DBS,

In het najaar 2011 is er een idee ontstaan om een meerdaagse in Sauerland (DLD) te organiseren. Uiteindelijk is het niet door gegaan door onbekendheid met het gebied, te late planning en een verkeerd gekozen weekend.

Zoals jullie hier hebben kunnen lezen zijn Caroline en ik een midweek in Sauerland geweest om te toeren, en ook Ronald is in die week een paar dagen geweest. Nu zat het weer niet echt tegen, eigenlijk iets te warm, maar we hebben ontdekt dat het gebied en de wegen verschrikkelijk mooi zijn om tochtjes te rijden.

Nu het voorstel;

Donderdag 9 Mei tot en met Zondag 12 Mei

• 4 dagen Sauerland, 3 overnachtingen incl. ontbijt + 2 x diner.
o Aankomst 09-05-2013 (Hemelvaartsdag) *
o Tourrit op dag 2 (+ diner)
o Tourrit op dag 3 (+ diner)
o Vertrekdag

Het hotel is gelegen in Winterberg en heeft ruime kamers met balkon. Een aantal kamers zijn voorzien van gescheiden bedden waardoor een kamer delen geen probleem hoeft te zijn.

Info hotel hier en hier
Note, voor DBS gaat het om comfortkamers, het zwembad is niet meer aanwezig. Er zijn 8 comfortkamers, latere inschrijvingen betekend dat je een standaardkamer krijgt.

Ook een afgesloten motorstalling is aanwezig.

De DBS prijs voor dit arrangement is 110 euro per persoon**. (normaal 158,50)
Voor degene die geen kamer wil delen zijn de kosten € 147,50
Een kind tot 13 jaar bij 2 volwassenen op de kamer kost 50% van de prijs
Toeslag voor huisdieren is 7,50 per nacht

Deelnemen aan deze meerdaagse doe je door je op te geven op dit forum voor 15 januari 2013 ovv aantal personen en of je wel/geen kamer wil delen.
Dieetwensen, vegetarisch etc. kun je bij de reservering doorgeven.

Wanneer er niet voor 1 Februari 2013 betaald is wordt je van de lijst gehaald en gaan we er vanuit dat je niet meegaat en geeft een ander de kans om alsnog te boeken of het hotel de mogenlijkheid om hem vrij te geven

Uiterlijk 01 februari moet het verschuldigde geldbedrag zijn overgemaakt op rek. nr.;
IBAN DE 35 4606 2817 0106 9990 01
BIC GENODEM1SMA ovv DBS

*Op de aankomstdag is geen diner vastgelegd i.v.m. verschillende aankomsttijden. In het dorp zijn diverse restaurants en dit is t.z.t. altijd nog af te spreken.
** Excl. toeristenbelasting € 2,00 p.p.p.n. ter plaatse te voldoen.

Vragen over deze meerdaagse graag in een PM naar Dick en/of Ronald, dat geeft ons de mogelijkheid om de OP aan te passen zodat het voor iedereen duidelijk en overzichtelijk blijft.
Routes en dergelijke zullen t.z.t. ook hier geplaatst worden. Er wordt een “babbelbox”
Geopend en relevante zaken zullen worden opgenomen in deze post.

Deelnemen is op eigen risico, DBS en initiatiefnemers dragen op geen enkele wijze verantwoordelijkheid!

@ ur service, Dick

UPDATE 31-01-2013

Sta je op de onderstaande lijst dan heb je voldaan aan de voorwaarde die gesteld zijn om voor de DBS prijs mee te gaan naar Winterberg

______Namenlijst__________Woonplaats_____________Kamer

25 personen + 1 kind
10 double 5 single
20 motorscooters

Als er nog late beslissers zijn die alsnog mee zouden willen, dat kan. Neem dan contact op met hotel Das Waldhaus te Winterberg. De speciale DBS prijs is echter niet meer van toepassing.

Binnenkort volgt er meer info over de routes die we daar kunnen rijden, zodat iedereen hierover kan beschikken.

Info over de route naar Winterberg en de verzamelplaatsen zal ook hier te vinden zijn. (op dit moment is dat nog een gespreksonderwerp in de babbelbox)

Tot zover de voorbereiding, vanaf 09-05-2013 is het vervolg op deze site te lezen.