17-05-2019

Eindelijk is het vertrekdag. Vandaag om 10.00 afgesproken met Hans en Ria voor een bakkie en daarna vertrekken we via Nederweert, Luik, Echternachbrucke naar Trier.

Gisteravond nog een bericht gekregen wat enigszins te verwachten was maar ik had het liever anders gezien. We worden allemaal wat ouder en daarmee komen de gebreken. Diny kan de rit niet meemaken vanwege aanhoudende rugklachten en de hoop dat het op het laatste moment zou verdwijnen blijkt dus tevergeefs.

Zij en Ronald komen wel naar Ledro maar reizen met het vliegtuig en een huurauto.

We rijden vanaf Luik dus met 4 grote brommers en 6 personen. De gereserveerde hotelkamers konden we gelukkig tegen laag tarief annuleren.

!0.45 rijden we op de A27 en iets na 12 zijn we bij de goudrenet in Weert, waar Diny en Ronald toch met de auto heen zijn gekomen om ons uit te zwaaien. Iets later dan gepland rijden we weer verder en rond 14.20 meeten we Jos en Maggy bij Aire de Tignee, iets voorbij Luik. Omdat we Luxemburg niet gaan halen op deze tank vullen we die meteen bij en na een bakkie koffie sturen we verder.

Aangekomen in Luxemburg snel getankt en wat rookwaren voor onderweg ingeslagen en dan het laatste stukje naar onze 1e overnachting te Trier.

De dame van de receptie begrijot niet helemaal welke kamer is geannuleerd maar uiteindelijk krijgen we drie sleutels en we spreken af om straks in het restaurant beneden te eten. De brommers mochten we in de garage plaatsen en nadat we de tassen op de kamer hebben gezet zijn we buiten op het terras op het pleintje gaan zitten tot we compleet zijn.

Dan naar het restaurant waar we verwend worden met een lekkere soep, schnitzel naar Duits formaat en het nodige om het weg te spoelen. Als we weggaan besluiten we nog een rondje te wandelen en eenmaal terug gaat Caroline koffie zetten en nemen we midden op het plein plaats em nog even na te kletsen.

23.00 zitten we op de kamer en morgen gaan we 08.45 ontbijten.