.

Eifel 2014

 

Nadat in 2013 al een paar DBSer's een weekend hebben getoerd in de Eifel is langzaam vorm gegeven aan een meerdaagse met een grote groep DBS leden. De grote trip staat gepland voor het pinksterweekend 2014 waar we verblijven in http://www.hotelamceresplatz.com/. Tijdens de voorbereiding is in een wat kleiner gezelschap geopperd of we in deze voorbereiding niet ook een paar tochten moesten voorrijden. En wat begon als grap heeft nu definitief geleidt tot een lang weekend Eifel met een groep van vijf.

 

We hebben het weekend vanaf 16 mei een huis met vijf slaapkamers gehuurd in Winterscheid ( http://www.traum-ferienwohnungen.de/68702.htm ) en vandaar gaan we rijden. Ik heb daar nog een kleine vergissing gemaakt van zo'n 40 kilometer, er blijken twee Manderscheid te bestaan en 'mijn' Winterscheid ligt vlakbij ........ de verkeerde.

Voor mij zal de eerste dag via Rotterdam (Ronald) en Zevenbergen (Peter en Patrick) gaan waarna we in Weert hebben afgesproken met Guido.

 

Afgelopen weken druk geweest met voorbereiden op deze 'proef' meerdaagse die voorgaat aan de grote DBS Eifel vierdaagse. De motor heeft iets eerder dan het boekje alvast een beurtje gehad, omdat ik geen verrrassingen wil met de eerste grote test met mijn FJR.

Eergisteren alvast de tank vol gegooid en mijn tassen ingepakt. Al met al een beetje het gevoel alsof ik naar mijn eerste afspraakje ga. Ook de anderen lijken daar wat last van te hebben. Best gek, allemaal ervaren rijders die inmiddels wel wat gewend zijn, maar de dagen en uren kruipen voorbij terwijl we eigenlijk vorige week al onderweg wilden zijn.

 

15 mei 2014 18.00

Vandaag dacht ik er klaar voor te zijn. Wat vroeger gestopt op het werk en onderweg naar huis schakelt mijn motor vanzelf terug. Nu is het wel een semi-automaat maar hoor ik te bepalen in welke versnelling er gereden wordt. Spannend op de snelweg als je op de buitenbaan rijdt en dan binnen enkele seconden teruggaat van 5, 4, 3, in de tweede versnelling. Snel de voet onder de schakelpook en handmatig weer opschakelen om uit het rode toerental te komen. Dat zijn niet de zwaarste handelingen maar je krijgt het er wel heel snel heel warm van.

 

Gebeld met mijn Yamaha dokter vdK en we kunnen buiten het spreekuur zonder afspraak langskomen. Direct doorgereden naar Hilversum en in eerste instantie niets te vinden. Dan wordt er een foutcode gevonden in de sensor die wordt aangestuurd door het schakelpookje. Na diverse proefritje om te testen hebben we besloten de sensor buiten werking te stellen. Ik gebruik toch alleen de flippers en kan voorlopig gewoon rijden zopals het hoort zonder verrassingen. enige verschil is dat er nu een foutmelding staat in de cockpitdisplay maar dat is geen probleem, ik weet tenslotte de oorzaak.

 

Volgende week kijken we wel hoe dat opgelost gaat worden, alle vertrouwen in een goede afloop. Wel toch weer een super service, behalve dat er direct oplossingsgericht gesleuteld wordt aan mijn 'spoedgevalletje' worden ook al voorbereidingen getroffen ingeval reparatie niet lukt een T-max 530 klaar te zetten. (natuurlijk rij ik het liefst op mijn FJR, maar er stond ook een Honda DN-01, was best een leuk alternatief geweest Lachen )

 

Eenmaal thuis de laatste spullen in een tas gemikt en motor opgeladen, zodat ik morgenochtend direct kan wegrijden. Peter is de afgelopen dagen druk geweest met zijn nieuwe Garmin 590 en heeft diverse routes voorbereid en doorgemaild. Kortom, wat het de komende dagen gaat worden weten we nog niet, maar voor wat betreft de voorbereidingen moet het een topweekend worden.